Музыкалық сабақтарда әндерді үйрену кезінде маман көбінесе кейбір балалардың жеке дыбыстарды дұрыс айтпайтынын байқауы керек. Эго сөйлеу аппараты бұлшықеттерінің толық дамымауы туралы айтады. Ересектер әр балаға артикуляциялық гимнастиканың арнайы жаттығулары арқылы осы қиындықтарды жеңуге көмектеседі. Бұл дыбыстарды, буындарды, тұтас сөздерді дұрыс айту үшін қажетті қимылдарды үйретуге көмектеседі.
Музыкалық сабақтардағы артикуляциялық гимнастиканың міндеттері:
балалардың ән айту қабілеттерін дамыту;әр түрлі дыбыстардың артикуляциясын қалыптастыру;осы дыбыстардың артикуляциялық стильдерін буындарға, сөздерге, сөз тіркестеріне бекіту;тіл мен ерін қозғалыстарының қозғалғыштығы мен дәлдігін үйрету арқылы балалардың дикциясын жетілдіру;музыкалық есте сақтау, ән мәтінін есте сақтау, назар аудару;ритм сезімін дамыту;балаларға сөздерді, сөз тіркестерін айту кезінде екпіндерді дұрыс қоюға үйрету;координаттардағы кеңістіктік бағдарлауды жақсарту: оңға-солға, жоғары-төмен, бүйірге, алға-артқа.
Артикуляциялық гимнастика екі түрлі: пассивті (ересек бала үшін қимыл жасайды) және белсенді (бала жаттығуларды өздігінен орындайды). Пассивті қозғалыстар біртіндеп пассивті-белсенді, содан кейін белсенді қозғалыстарға ауысады. Артикуляциялық жаттығулар үнсіз және дауыстың қатысуымен болады. Музыкалық сабақтарда бұл жаттығулар санау, шапалақтау, музыка, сонымен қатар тыныс алу және дауыстық жаттығулармен бірге өткізіледі. Артикуляциялық гимнастика шаршамауы керек. Тілмен ойнау 2-3 минуттан аспайды, көбінесе ән айтуға дейін.
Артикуляциялық гимнастикаға арналған жаттығуларды таңдағанда, қарапайым жаттығулардан күрделіге өту үшін белгілі бір дәйектілікті сақтау керек. Оларды эмоционалды түрде, ойын түрінде өткізген дұрыс. Мысалы:" бүгін біздің қамыстарымыз - секіруді, жасыруды және іздеуді ұнататын Көңілді котяттар " және т.б. артикуляциялық гимнаст отырады, өйткені бұл позицияда баланың артқы жағы түзу, денесі тартылмаған, қолдары мен аяқтары тыныш. Бала жаттығулардың дұрыстығын өз бетінше бақылау үшін ересек адамның бетін, сондай-ақ оның бетін жақсы көруі керек. Сондықтан, артикуляциялық гимнастика кезінде бала мен маман қабырға айнасының алдында орналасуы керек немесе ыңғайлы тұтқасы бар кішкентай айналарды қолдануы керек, содан кейін ересек адам оған қарама-қарсы тұруы керек.
Артикуляциялық жаттығуларды орындау барысында маман баланың жасаған қимылдарының дәлдігін, орындалу қарқынын, беттің оң және сол жағына қатысты симметрияны және ең бастысы әр баланың жағымды эмоционалды көңіл-күйін сақтауды бақылауы керек.