«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімнің жанындағы  Есіл қаласының №2 «Болашақ» бөбекжайы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Ясли- сад № 2 «Болашақ» города Есиль при отделе образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области  

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Педагог-психологпен сабақтарда балалардың қолдарының ұсақ моторикасын дамыту

Ұсақ моторика дегеніміз не? Бұл адамның жүйке, бұлшықет, сүйек жүйелерінің Үйлестірілген әрекеттері нәтижесінде қолдар мен саусақтардың ұсақ және дәл қозғалысын орындау қабілеті.

В. А. Сухомлинский " балалардың қабілеттері мен таланттарының бастауы олардың қолында. Көп сенімділік қозғалысы балалар қолдар, соғұрлым жұқа өзара іс-қимыл қолды құралы еңбек, қиын, қозғалыс, жарқын шығармашылық стихия, балалардың ақыл-ой. Баланың қолында шеберлік неғұрлым көп болса, бала ақылды болады...".

Саусақтар мен қолдардың жақсы дамыған моторикасы бар балада сөйлеуге жауап беретін мидың дамыған бөліктері бар. Яғни, баланың саусақтары неғұрлым епті болса, сөйлеуді үйрену оңайырақ және тезірек болады. Егер саусақтардың қозғалысы жасқа сәйкес келсе, онда сөйлеудің дамуы қалыпты шектерде болады; егер саусақтардың қозғалысы артта қалса, онда сөйлеудің дамуы да кешіктіріледі.

Сондықтан, педагог-психолог Г. Тетеля кішкентай кезінен бастап ұсақ моториканы дамытуды ұсынады, өйткені саусақтардың қозғалысына жауап беретін ми орталықтарын ынталандыру арқылы бір-біріне жақын орналасқан сөйлеу үшін жауапты көрші бөлімдер де белсенді болады. Ұсақ моторикамен бірге сөйлеу ғана емес, сонымен бірге зейін, ойлау, үйлестіру, байқау, визуалды және мотор жады да дамиды. Жақсы дамыған моторикасы бар бала логикалық ойлауды біледі, есте сақтау мен зейіннің, үйлесімді сөйлеудің жоғары деңгейіне ие. Гүлжан Ибрагимқызы балалармен түзету-дамыту жұмысында ұсақ моториканы дамытудың түрлі әдістері мен тәсілдерін қолданады. Бұл әртүрлі жаттығулар мен ойындар, соның ішінде саусақ, пластилиннен модельдеу, сурет салу немесе бояу, қағаздан қолөнер жасау, геометриялық фигураларды кесу, өрнектер жасау, қосымшалар жасау, табиғи материалдардан қолөнер жасау және тағы басқалар. Балаларға тапсырмалар күрделене түскен сайын, алдымен көрсетілім бойынша, дайын үлгі бойынша, содан кейін ауызша нұсқаулар бойынша ұсынылады. Қолдың ұсақ моторикасын дамытуға бағытталған тапсырмалар мен жаттығулар өте көп. Мұнда бастысы-әр баланың жеке ерекшеліктерін, жасын, көңіл-күйін, қалауы мен мүмкіндіктерін ескеру.Педагог-психологтың жұмысында қолданылатын ұсақ моториканы дамыту жөніндегі іс-шаралар жүйесі оны мақсатты және жүйелі түрде қолдана отырып, сөйлеуді, үйлестіруді, дәлдікті, саусақтардың қимыл-қозғалысын, ойлау процестерін дамытуға ықпал етеді және білім берудің жаңа сатысына көшу кезінде баланы дайындау бойынша жұмыстың сәттілігін анықтайды.

Жаңартылған күні: 20.10.2021 15:06
Құрылған күні: 20.10.2021 15:06

Текст