«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімнің жанындағы  Есіл қаласының №2 «Болашақ» бөбекжайы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Ясли- сад № 2 «Болашақ» города Есиль при отделе образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области  

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Балабақша немесе отбасылық тәрбие... нені таңдау керек"

Ерте ме, кеш пе, ата-аналардың алдында баланы балабақшаға немесе балабақшаға беру керек пе деген сұрақ туындайды. "Үйде тәрбиелеуді" жақтаушылар көптеген дәлелдерді мектепке дейінгі балалар мекемелерінің пайдасына емес, олардың негізгілері баланың жиі аурулары болып табылады. Сонымен қатар, көптеген адамдар балабақшаны баланың мінез-құлқындағы барлық бұзылулардың себебі деп санайды. "Жаман сөздер", алдау, ұрлық жасау, агрессивті мінез — құлық-мұның бәрі басқа балалардың жаман үлгісіне еліктеудің салдары болып саналады. Екінші жағынан, үй қабырғаларында балабақша өсіруді ұнататын ата — аналар, ең алдымен, балабақша-бұл баланың міндетті түрде өтуі керек алғашқы қарым-қатынас мектебі деген пікірін дәлелдейді. Өйткені, адамдармен қарым — қатынас жасау қабілеті-болашақта ересек құрдастар ұжымымен бетпе-бет келудің басты шарттарының бірі, бала онда жоғалып кетпейді, бірақ өз орнын таба алады.
Әрине, соңғы көзқарас әлдеқайда мұқият.
Балабақшаның басты артықшылығы-қарым-қатынас.
Құрдастар тобында бола отырып, бала басқа балалармен қарым-қатынас жасауды, өз пікірін қорғауды және басқа біреуді тыңдауды үйренеді.
Ол ұжымда өмір сүруді, тәуелсіздікті үйренуді үйренеді. Балабақша әсіресе отбасында жалғыз бала үшін, сондай-ақ қандай да бір себептермен құрдастарының ортасында бос уақытын өткізуге мүмкіндігі жоқ балалар үшін өте маңызды.
Кейбір балалар балабақшаға барғанда жиі ауыра бастайды. Жиі суық дененің жаңа өмір сүру жағдайларына бейімделуінен болады. Бала балабақшаға барғанда жиі ауырады, өйткені мұғалімдер оған нашар қарайды, өйткені көптеген адамдар сенеді. Әдетте, аурулардың саны және олардың ұзақтығы бейімделу кезеңі аяқталған кезде балабақшаға барудың екінші жылында айтарлықтай қысқарады.
Баланы мектепке дейінгі мекемеге беру қай жаста жақсы?
Мектепке дейінгі мекемеге баруды бастаудың ең жақсы уақыты — үш жас.
Осы кезеңде балалар балабақшаға тезірек бейімделеді және үлкен жасқа қарағанда сол жерде жүруге көбіреканиеылас танытады. Екі-үш жасында бала құрдастарымен қарым-қатынас жасау қажеттілігін сезіне бастайды. Әдетте, осы жасқа дейін балалар бір-біріне аз көңіл бөледі және өз бетінше ойнағанды жөн көреді. Баланың ата-анасымен және басқа отбасы мүшелерімен қарым-қатынасы жеткілікті. Алайда уақыт өте келе оның әлемінің шекаралары кеңейіп, бала басқа балаларға қызығушылық таныта бастайды. Бұл қызығушылық біртіндеп шұғыл қажеттілікке айналады.
Баланың дамуындағы осы сәтті түсіну өте маңызды. Егер ондағы құрдастарымен қарым-қатынасқа деген қызығушылық әлі оянбаған болса, егер бала анасына өте жақын болса және өз әлемін кеңейту қажеттілігі болмаса, оған балабақшаға бейімделу өте қиын болады.
Балабақшаның кіші топтарында немесе питомниктерде жиі кездесетін аурулар, жүйке қозғыштығының жоғарылауы, сезімталдық, жылау және қорқыныш — бұл барлық қиындықтар, әдетте, ата-аналардың баланы балабақшаға немесе питомникке беруге асығуының салдары болып табылады. Бақылаулар көрсеткендей, мектепке дейінгі мекемеге "өз еркімен" кіретін балалар балабақшаға әлеуметтік шеңберін кеңейту қажеттілігін сезінбегендерге қарағанда тезірек бейімделеді.
Ана мен баланың эмоционалды байланысы неғұрлым күшті болса, балабақшадағы бейімделу кезеңі соғұрлым қиын болады.
Баланың мекемеге бейімделу кезеңінде туындайтын белгілі бір психологиялық проблемалар-бұл қалыпты және табиғи құбылыс. Сонымен қатар, белгілі бір дәрежеде бұл проблемалардың пайда болуы баланың дамуының жоғары интеллектуалды және психикалық деңгейін, оның күшті эмоцияларды сезіну қабілетін көрсетеді. Әдетте, балалар мекемелеріндегі бейімделу проблемаларынан тек ақыл-есі дұрыс емес балалар немесе тәжірибе тереңдігі жоқ маскүнемдердің балалары толығымен аулақ болады. Дегенмен, психикасы стресстік жағдайдан зардап шеккен балада дамуы мүмкін қалыпты эмоционалды тәжірибелер мен неврозды ажырату керек.
Уақыт шектеулерінен тыс бейімделу қалыпты деп санауға болады.
Бала неғұрлым үлкен болса, соғұрлым ол жаңа жағдайларға бейімделеді. Балабақшаларда бұл кезең жеті - он күннен аспауы керек, балабақшада, шамамен үш жастағы балалар үшін — екі-үш апта, үлкен мектепке дейінгі жаста — бір ай.
Бейімделу кезеңі әртүрлі психофизиологиялық реакциялармен сипатталуы мүмкін-мазасыздық, қорқыныш, тежелу немесе, керісінше, қозғыштықтың жоғарылауы (баланың темпераментіне байланысты, көңіл-күй, ашуланшақтық және қыңырлық.
Балабақшаға бейімделу әлдеқайда қиын және ұзағырақ:
- отбасында жалғыз;
- ата-аналары немесе әжелері шамадан тыс қамқорлыққа алады;
- олардың қыңырлығына үйреніп қалғандар;
- ерекше назар аударатын ересектер;
- өзіне-өзі қызмет көрсетудің қарапайым дағдылары жоқ;
- өзіне сенімсіз;
- түнгі қорқыныштан зардап шегетіндер;
- эмоционалды тұрақсыз;
- психологиялық жарақаттан аман қалғандар;
- айқын ақаулары бар балалар (үлкен жаста);
- ата-анасы баланы балабақшаға беру қажеттілігіне байланысты оны қатты алаңдататын балалар.
Мұндай ата-аналар төменде көрсетілген бірнеше ережелерді есте сақтап, қатаң сақтауы керек. Бұл баланың ауыр проблемалары мен психологиялық бұзылуларынан аулақ болуға көмектеседі.
ЕРЕЖЕ:
1. Жас пен эмоционалды сүйіспеншілікті қарастырыңыз.
Әдетте, ұлдар үш жасында құрдастарымен қарым — қатынасқа қызығушылық танытады, қыздар сәл кейінірек, үш жарым жаста. Бұл баланы мектепке дейінгі мекемеге беру үшін ең қолайлы жас кезеңі. Дегенмен, жеке ерекшеліктерді де ескеру қажет.
2. Балаңызды балабақшаға бермес бұрын, онымен бұл туралы сөйлесіңіз. Баланың оң көзқарасын қалыптастыру үшін оған бала кезіңізде балабақшаға қалай барғаныңыз туралы айтыңыз. Оқиғаны қызықты етуге тырысыңыз-бұл жағдайда бала оны жаман нәрсе күтеді деп қорықпайды, бірақ жаңа өмірінің алғашқы күнін қуана күтеді.
3. Дайындық кезеңі балабақша тобына бірінші рет келгенге дейін басталуы керек. Баланы тосыннан қорғаған дұрыс. Мысалы, алғашқы сапардан бірнеше апта бұрын балаңызбен балабақшаның жанында немесе мүмкін болса, тікелей балабақшаның ойын алаңында жүре бастаңыз. Таныс аумақта ол өзін сенімді сезінеді.
Егер балабақша үйдің жанында болса, Болашақ балалар ұжымында баланың таныс балалары болады. Ол олармен алғашқы бірнеше күнде — жаңа достар тапқанға дейін сөйлеседі. Егер сіздің балаңызға таныс бірде-бір бала топқа келмесе, оны жігіттердің бірімен алдын-ала таныстырған дұрыс. Бұл оған ұжымда тезірек байланыс орнатуға көмектеседі.
Баланы балабақшаға апармас бұрын, оны тәрбиешілермен, балалармен таныстырыңыз. Алғашқы бірнеше күнде баланы балабақшада толық күнге қалдырмаңыз, тіпті егер тәрбиешінің пікірінше, бала жаңа ұжымда болу туралы ешқандай алаңдаушылық білдірмесе де.
4. Баланы жаңа режимге бейімделу қиындықтарынан құтқарыңыз.
Балабақшаға бармайтын балалар өз кестелері бойынша өмір сүреді: біреу ерте оянады, біреу кеш оянады; әр уақытта әр түрлі балалар ұйықтайды, үстелге отырады және т.б. балалар ұжымында-олардың кестесі, режимі, әр бала сақтауға міндетті. Сондықтан баланы балабақшада сақтайтын күн режиміне алдын-ала үйреткен дұрыс.
5. Баланы тәуелсіздікке үйретіңіз. Балабақшада оны қасықтан тамақтандырмайды, "анам үшін, әкем үшін қасық жеуге"көндіреді. Тәрбиешілер өте кішкентай балаларға киінуге көмектеседі; үлкен жаста баланың өзі де бір нәрсе істей алуы керек. Әрине, тәуелсіздік дағдылары бірден қалыптаспайды. Алайда, әдеттегі үй жағдайында балаға колготки киюді, түймелерді жабуды және т.б. үйрену оңайырақ болады.
6. Сүю, өзімшілдікті тәрбиелемеңіз. Балаға деген сүйіспеншілігіңізді көрсете отырып, оған тәнті бола отырып, оның санасында өзінің эксклюзивтілігі туралы ойдың пайда болуына себеп болмауға тырысыңыз. Бала ата-анасы мен жақын адамдары оның тілектерін, кейде қыңырлығын қуана орындайтынын білуі керек, олар мұны істеуге міндетті болғандықтан емес, оны жақсы көргендіктен ғана таңданады. Балаға берілгенде, кейде одан да жеңілдік сұраңыз. Құрдастар ұжымындағы өзімшіл балалар кейде тығыз болады. Бұл туралы ұмытпаңыз.
7. Балаңызға эмоционалды түрде босатуға мүмкіндік беріңіз.
Алғашқы бірнеше күнде бала балабақшада өзін қатты сезінеді. Эмоцияларды үнемі ұстап тұру жүйке бұзылуына әкелуі мүмкін, сондықтан бейімделу кезеңінде балаға қаттылықты тудырмайтын әдеттегі үй жағдайында эмоцияларды "босату" қажет. Оны қатты айқайлағаны немесе тез жүгіргені үшін ұрыспаңыз — бұл оған қажет.
Егер бейімделу кезеңі тым өткір болса және рұқсат етілген мерзімнен едәуір асып кетсе, психологпен кеңесу мағынасы бар.
.
Жаңартылған күні: 19.04.2023 15:51
Құрылған күні: 19.04.2023 15:51

Текст